Dobry brief warunkiem udanego wdrożenia firmowej strony www
Otrzymaj oferty od specjalistów jak PROPER MEDIA nawet w kilka minut
Chcę otrzymać ofertę

PROPER MEDIA

Dobry brief warunkiem udanego wdrożenia firmowej strony www

2015-12-18

Warunkiem udanej współpracy biznesowej jest zaangażowanie obu stron – zarówno wykonawcy, jak i zleceniodawcy. W przypadku projektu firmowej witryny, na wstępie kluczowe jest przede wszystkim dokładne wypełnienie briefu przez Zleceniodawcę. Pomoże to jasno określić wymagania i cele stawiane przed agencją.

Zdjęcie nr 1

Dobry brief zapewni sprawny przebieg prac i zaoszczędzi nieporozumień na etapie odbioru projektu. Tego rodzaju dokument powinien stanowić załącznik do umowy.

Jak wygląda dobry brief? Jakiego rodzaju informacje powinien zawierać? Oto kilka wskazówek dla zleceniodawców.

1. Charakterystyka firmy

Krótko opisz główny obszar działalności swojej firmy, zakres usług, ofertę produktową, jej mocne i słabe strony. Jeśli masz spisaną misję i wizję przedsiębiorstwa – załącz ją.

2. Grupa docelowa

Podaj szczegółowe informacje o targecie, czyli grupie docelowej – określ płeć, przedział wieku, zainteresowania, status zawodowy, wykształcenie, itp.

3. Cel projektu

Zamierzasz wprowadzić na rynek zupełnie nową markę? A może tylko odświeżyć istniejącą, już przyzwoicie prosperującą i tym samym zwiększyć udział w rynku? Określ główny cel wdrożenia (oraz ewentualne cele pośrednie).

4. Postrzeganie Twojej marki

Postaraj się określić, jak według ciebie Klienci powinni postrzegać Twoją markę (firmę)? Co chciałbyś przekazać potencjalnym Klientom i w jakiej formie (jakim tonem chciałbyś do nich przemawiać)? Jakie słowa i określenia najlepiej będą odzwierciedlać Twoją usługę lub produkt?

5. Wartości i korzyści

Czym Twoja firma wyróżnia się wśród konkurencji? Jakie wyznajesz wartości, jakie korzyści osiągnie Klient, nawiązując z Tobą współpracę

6. Wezwanie do działania

Do jakiego działania chciałbyś skłonić odwiedzających Twoją stronę? Czy zależy Ci na skłonieniu do kontaktu telefonicznego, czy może wolałbyś raczej otrzymywać zapytania za pośrednictwem formularza kontaktowego?

7. Styl graficzny

Jeśli masz opracowaną księgę znaku – załącz ją. Jeśli nie, określ swoje preferencje w kwestii kolorystyki witryny i logotypu (o ile oczekujesz jego zaprojektowania). W jasnym dla wykonawcy określeniu Twoich wymagań pomocne będzie wskazanie kilku przykładów projektów, które Ci się podobają oraz tych, które z jakiegoś powodu nie trafiają w Twoje gusta. Opisz dokładnie każdy z przykładów (co konkretnie Ci się podoba lub nie, jakie elementy warto byłoby wykorzystać w Twoim projekcie?).

Trudno jest stworzyć dobry projekt strony bez dobrego briefu. Im lepiej wykonawca pozna oczekiwania i potrzeby Klienta, tym skuteczniejsze rozwiązania zaproponuje. Tym samym im jaśniej określone zostaną cele i założenia projektu, tym szybciej zostanie on zrealizowany. Dzięki temu obie strony unikną dodatkowych spotkań, nieskończonych serii poprawek i zaoszczędzą swój cenny czas!



Opracowano:
Wojciech Przybylski
PROPER MEDIA